Eerste week in Japan - Reisverslag uit Kanazawa-shi, Japan van Hannah van den Bosch - WaarBenJij.nu Eerste week in Japan - Reisverslag uit Kanazawa-shi, Japan van Hannah van den Bosch - WaarBenJij.nu

Eerste week in Japan

Door: Hannah van den Bosch

Blijf op de hoogte en volg Hannah

02 Oktober 2015 | Japan, Kanazawa-shi

Hoi Iedereen!

Wauw, wat was dat me een week zeg. Ik kan niet geloven dat ik nu al 7 dagen in Japan ben. Deze week is echt voorbij gevlogen, het was één grote achtbaan rit. Maar wat ben ik op een mooie plek terechtgekomen!

Toen ik vorige week donderdag in het vliegtuig stapte voelde ik van alles. Aan de ene kant vond ik het super spannend en ook wel een beetje eng om te vertrekken naar een land dat letterlijk aan de andere kant van de wereld ligt en waar van je weet dat het totaal anders gaat zijn. Maar ik was natuurlijk ook super enthousiast om eindelijk op avontuur te gaan, op zoek naar het onbekende.

Mijn vlucht is prima verlopen. Eerst moest ik naar Frankfurt vliegen, wat echt minder dan 1 uur duurde en daar heb ik de verre vlucht( bijna 11 uur) naar Osaka, Japan genomen. Rond 7 uur in de ochtend lande het vliegtuig dan eindelijk op de plek van bestemming. Vanaf Osaka moesten we nog zo’n 5 uur rijden met de bus naar Kanazawa, de stad waar ik nu studeer. Dat ging ook allemaal goed maar wat was ik moe! Ik ben bijna meteen in slaap gevallen.

De volgende dagen zijn Larissa en ik (mijn kamergenote) eigenlijk vooral bezig geweest om ons appartementje een beetje in te richten. Er zit hier om de hoek gelukkig een enorm warenhuis, waar je zo ongeveer alles wat je nodig hebt, kan kopen.

Maar geloof me, zelfs de simpelste dingen zoals boodschappen doen, of de bus nemen gaat hier zo anders! Dit is letterlijk een andere wereld. Het is lastig op uit te leggen waar het hem precies in zit, omdat je het eigenlijk moet meemaken, maar het zijn de kleinste dingen waarover me ik heb verwonderd. Ik heb het me maar gewoon later overkomen en geniet van elke nieuwe situatie waar ik in terechtkom.

Ik ben in Kanazawa, omdat ik hier ga studeren als uitwisselingsstudent aan hun universiteit, ‘Kanazawa Daigaku’ genaamd. De campus van de uni is werkelijk prachtig. Het ligt hoog in de bergen, tussen al het groen en mooie natuur. Heel rustgevend eigenlijk. Studeren aan de universiteit gaat hier trouwens ook heel anders dan ik gewend ben. Het is veel schoolser hier en er hangt een totaal andere sfeer.

Ook kwam ik tot het besef ,toen ik rond liep op campus tussen allerlei Japanse studenten, dat ik nu eens een keer anders ben, buitenlands als je het zo wil zeggen. Ik heb altijd in Nederland gestudeerd en op mijn studie International Studies in Leiden kom ik ook wel veel buitenlandse studenten tegen, maar dan zag ik alles nog steeds vanuit mijn ‘Nederlandse’ perspectief. Nu ben ik de uitzondering, wat heel apart is om te mee te maken. Het heeft me geleerd om dingen nog meer vanuit een totaal andere hoek te bekijken!

Op dinsdag begon het studeren dan echt met het maken van een grote Japanse taaltoets. Dat was best spannend want ik moest opeens al mijn opgedane kennis van afgelopen 1,5 jaar herinneren. Maar gelukkig ging het goed en ik ben in de klas van mijn niveau geplaatst, B level oftewel pre-intermediate.

Ik ga hier verder ook nog andere vakken volgen naast de taalvakken, maar daar hoor ik volgende week meer over. Vanavond gaan we het weekend vieren met lekkere ‘Ramen’, Japanse noedels. Dus ik zeg alvast Ittadakimasu!! En tot volgende week :)

  • 02 Oktober 2015 - 14:43

    Koen:

    Leuk om te lezen, veel plezier en geniet er van!

  • 02 Oktober 2015 - 14:59

    Johan Oprins:

    Hannah,

    Leuk om te horen dat je verast bent, maar ook enthousiast.
    Ga genieten.

    Gr. Johan en Ineke

  • 02 Oktober 2015 - 15:12

    Jan:

    Leuk hoor Hannah!!!
    Het kan niet anders dan dat het een heel andere omgeving zijn dan hier in Nederland. Dompel je maar in de Japanse gewoontes en eigenaardigheden. En houd ons dan vooral op de hoogte!!
    Veel plezier!!

  • 02 Oktober 2015 - 15:50

    Lenie:

    Hannah, een andere wereld!!
    Geniet van al het andere, onderga het en neem het in je op.
    En we kijken uit naar je verhalen.
    Gr. Piet en Lenie

  • 02 Oktober 2015 - 15:52

    NichtIlona:

    Hoi Hannah,
    Geweldig hoor, zo'n verslag! Ik kan niet wachten op de volgende post. :)

    Greetz,
    Ilona

  • 02 Oktober 2015 - 16:37

    Toos:

    Dag Hannah,

    Wat een week heb jij al mee gemaakt!!
    Er is een liedje, 't zijn de kleine dingen die 't doen!!
    Heel toepasselijk bij jou daar in het verre Japan.
    Mooi om te lezen dat je er ook heel erg van geniet!!
    Dat is toch ook heeeeeeel belangrijk!!!!!!

    Blijf genieten Hannah, wij volgen jou wel op internet, en kijken uit naar de foto's en het verslag!!

    Groetjes, Toos

  • 02 Oktober 2015 - 16:48

    Remco:

    Hoi Hannah,

    echt leuk om je zo op deze manier te kunnen volgen. Goed te lezen dat je eerste ervaringen in het verre oosten positief zijn. Hopelijk blijft dat zo, maar daar ga ik eigenlijk wel van uit.

    nog even 5 uur met de bus???? Haha wat zijn wij hier dan toch maar verwend in ons klein kneuterig landje.

    Veel plezier en veel succes daar.

    groetjes van je neef. X

  • 02 Oktober 2015 - 18:31

    Barry, Chantal, Jasper En Iris:

    Hoi Hannah,

    Ook wij vinden het erg leuk om jou zo te volgen, heel veel plezier, geniet ervan en succes!

    Groetjes, ご挨拶 Go aisatsu,

    Chantal, Barry, Jasper en Iris

  • 02 Oktober 2015 - 20:10

    Tante Corine:

    Hallo Hannah,
    Wat ongelooflijk leuk en beeldend schrijf je!
    Heerlijk om je verhaal te lezen, alsof ik er een beetje bij ben.
    Lekker genieten en lekker blijven schrijven hier!

    Groetjes

  • 02 Oktober 2015 - 20:18

    Mama Corrie:

    Leuke blog. Je hebt me natuurlijk al veel meer verteld over je verblijf in Japan. Maar mooi om te lezen dat je het naar je zin hebt. Groetjes en kus.

  • 03 Oktober 2015 - 07:26

    Tante Ellie:

    Fijn om iets van je te horen uit het verre Japan
    ik hoop dat je er enorm van geniet en er tegelijkertijd ook nog heel veel van opsteekt.

    Matane T Ellie
    [weet niet of matane wel goed is]

  • 03 Oktober 2015 - 08:00

    Zoë, Ian, Tycho En Nathalie:

    Zoë: leuke dingen en grote boekenwinkel!

    Ian: wat een grappige poes met die wortel op z'n kop!

    Tycho wil nog ff niks zeggen maar is vooral boos over de foto's van de poezen...

  • 03 Oktober 2015 - 08:06

    Nathalie :

    Hoi Hannah,

    Geniet enorm van je 'nieuwe' leven. Wij zingen nog dagelijks "Hattah makatta isah ahshi" en hopen dat je nieuwe liedjes leert om mee te nemen naar het Oprinsweekend. ;-)

    Groetjes,
    Nathalie

  • 03 Oktober 2015 - 12:36

    Tante Ria En Oom Toon:

    Leuk om via een blog over je studietijd in Japan te horen , krijgen we ook een indruk van het verre Japan. heel veel plezier en geniet ervan.
    groetjes

  • 06 Oktober 2015 - 13:39

    Tante Dinij:

    Wat een leuk reisverslag,Hannah.
    Geniet van dit avontuur
    En we kijken uit naar je volgende reisverslag.

  • 06 Oktober 2015 - 14:04

    Heleen:

    Leuk om zo je avonturen in Japan te lezen! Wij gaan het volgen.
    Ga ervan genieten!

    groetjes Heleen

  • 11 Oktober 2015 - 09:36

    Johan, Ineke:

    Wat een week deze week. Dat met karate dat staat mij wel aan. Een karate clinic voor OW zie ik al voor me. Hannah je schrijf erg leuk. Ik zie je genieten daar in Japan. Zie uit naar je volgend schrijven. Geniet en laat ons ook genieten van je doen en laten. En ik hoef niet alles te weten.

    Groetjes je oom en tante uit de Wendel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hannah

Hoi iedereen! Ik ben Hannah en ik studeer International Studies aan de Universiteit Leiden. Een onderdeel van mijn studie is het leren van een taal en ik heb voor Japans gekozen. En nu kan ik eindelijk mijn geleerde skills toepassen in het echt! Ik heb namelijk op 24 september het vliegtuig genomen naar het verre Japan en ga nu studeren aan de Universiteit van Kanazawa voor 5 maanden. Ook ben ik van plan om tijdens mijn vrije tijd dit bijzondere land verder te verkennen. Zin om mij te volgen op dit avontuur? Ik laat het je graag zien! :D

Actief sinds 02 Okt. 2015
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 3909

Voorgaande reizen:

24 September 2015 - 05 Februari 2016

Japan 2015-2016

Landen bezocht: